12-11-2019

Bestyrelsesmøde d. 12/11-19

Fremmødte: Linda, Richard og Kim
Afbud: Mikkel
Referent: Richard

1) Godkendelse af sidste referat
Godkendt. Punktet omkring ”Kvie Sø 2”turen blev aflyst grundet tidspres.

2) Fordeling af bestyrelsens opgaver:

1. Formand
2. Næstformand
3. Kasserer
4. Sekretær
5. Bestyrelsen
6. Instruktør
7. Træner
8. Vicevært
9. Materielmester
10. Udvalg

Formand, Linda
1. Klubbens ansigt og talerør (Afspejler medlemmerne)
1. Àdminstrator i Ipaddle
1. Kontakt til sejl- og roklub
1. Deltage i Ågruppemøder
1. Årsberetning i samarbejde med kassereren
5. Facebook-administrator
6. Instruktør, turkajak
6. Uddannelsesansvarlig (Programplanlægning)
10. Indkøb af klubtøj

Næstformand, Richard
2. At være formandens stedfortræder.
2. Deltage i Ågruppemøder
2. Kontakt til sejl- og roklub
5. Tildele IPP-licenser i Ipaddle (Deraf også medlemslisteansvarlig)
5. + 10. Hjemmesideredaktør
5. Facebook-administrator
6. Instruktør, turkajak
6. + 7 Uddannelsesansvarlig (Programplanlægning)
7. Klubtræner
10. Kajak- og materielindkøb

Sekretær, (Bliver PT varetaget af Richard.)
4. Skrive indkaldelse, dagsorden og referat til bestyrelsesmøder
4. Indhente børneattester ifbm. instruktion og træning
4. Pressemeddelelser
4. Publicering på Facebook og hjemmeside

Kasserer, Kim

3. Økonomiansvarlig (Regnskab og revision)
3. Driftsregnskab og status afgives til revisor inden generalforsamling
3. Medlemslisteansvarlig ifbm. Kontingentindberetning
3. Tilskudsordninger
3. Kommunikation med relevante kommunale instanser
3. Kommunikation med banken
3. Årsberetning i samarbejde med formanden
5. Foreningsportalen og CFR

Bestyrelsen
5. Ansvar for at muliggøre uddannelse i klubben (Fødekæde af instruktører)
5. Ansvar for Kvie Sø og andre, årlige, fælles begivenheder.
5. Bestyrelsen leder klubben, udarbejder Roreglement og lokale sikkerheds- bestemmelser og drager omsorg for, at de vedtagne beslutninger bliver udført.
5. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden
5. Budget

Vicevært, John Bloch
8. Vedligehold af huset og klubområdet, herunder også broer og bådhuse.
8. Indkøb af forbrug til klubhus
8. Indkalde til vedligeholdelsesdag(e)

Materielmester, Kurt
9. Reparation og vedligehold af kajakker herunder indkøb til samme.
9. Indkalde til vedligeholdelsesdag(e)

3) Josephine er udtaget til VM i Adventure racing, efteråret 2020. Hun vil gerne bruge vores ergometer vinteren over og tilmeldes introkursus til foråret.

Josephine får adgang til Ergometeret v. at blive medlem, dog må hun vente med at komme på vandet i klubbens kajakker til hun er på kursus.

Richard tager kontakt til hende.

4) Banken varsling af renteændring på alle erhvervsprodukter
Fra den 15. november 2019 sænker Danske Andelskassers Bank A/S indlånsrenten til -0,75 % på samtlige erhvervsprodukter for alle erhvervskunder.

Banken har trukket varslingen tilbage.

5) Generalforsamlingen 2020 planlægning.
Dato, dagsorden, årsberetning og valg diskuteret.

1. Linda Hybenfryd genopstillede 25/4-19 som formand og blev nyvalgt med 17 stemmer.
2. Richard F. Jacobsen genopstillede 25/4-19 som Næstformand og blev nyvalgt med 18 stemmer.
3. Kim blev nyvalgt som kasserer d. 14/05-19
4. Valg af sekretær: Ingen ønskede at opstille
5. Mikkel Lie valgt ind 25/4-19 som menig i bestyrelsen med 22 stemmer
6. Peter Jacobsens periode som suppleant udløber (Valgt ind d. 20/2-18)
7. Tina Andersen blev valgt for 2 år i 2018

Dato for generalforsamling bliver tirsdag i uge 8 (d. 18/2-20)
Dagsorden og årsberetning bliver skrevet i fællesskab på kommende bestyrelsesmøde.
6) Relevant fra Ågruppemøde og DKF's årsmøde

Ågruppemødet: Der er positiv stemning klubberne imellem, ellers Intet nyt at rapportere.

Årsmødet: Richard resumerede:

- Forbundet er snart 25000 medlemmer og 200 klubber.

- Regnskabet er positivt

- Per Hansen fra Nyborg Kajakklub er ny næstformand i DKF

- Der satses bredt og ikke smalt fra bestyrelsens side (Dvs. at eliten ikke tilgodeses)

- Dispensation til IPPuddannelse for klubber uden Instruktør kan gives hvis der laves en handleplan som godkendes af DKF.

- Kontingentforhøjelse for klubber er nedstemt. Forslaget lød på at der skulle øremærkes 15.- pr. klubmedlem til marathonroning på eliteplan (Bl.a. er rejser til udlandet er dyre og betales ikke af forbundet.)

- Regattaforeningen støtter unge kaproere økonomisk. En klub kan være medlem for 300.- Enkeltpersoner kan støtte med 150.-

- Richard har fået ydeligere værktøjer (ideer) med hjem; Turideer, børnehold i form af sommerskole, dannet netværk med andre klubber og sat ansigt på bestyrelsen (Vice versa)

- Der opfordres kraftigt til at instruktører deltager i den årlige ”Instruktørsamling”

7) Juleafslutning, rent praktisk: 15/12-19
1. kl 9.30 Rundstykke
2. 10.15 Tur til Bellevue
3) 12.00 Varm suppe i klubben + kage.
Linda køber rundstykker og flutes, Kim står for tilberedning af suppe og vil forsøge at skaffe et par kogeplader. Richard laver opslag og skriver mail.

8) Førstehjælpskursus skal afholdes senest ultimo marts, da der kun må undervises med gyldigt førstehjælpsbevis (Dette skal fornys hvert andet år)
Vi prøver at få dette afholdt i klubbens lokaler. Kan vi ikke få fyldt et hold, vil vi spørge periferisk.

9) Budget gennemgået. Der vurderes at være ca 60 medlemmer, 20 deraf har pladsleje og 16 nye til introhold i 2020.

Regning fra Bricksite; hvor sendes den hen? Richard giver besked til Kim.

10) Dato for næste bestyrelsesmøde: 7/1-2020 kl. 19.00

11) Oplæsning af referat: Godkendt.
Kajakklubben SYDVEST | CVR: 29563225 | Kongsgaardsvej 24, 6800 Varde - Danmark | kajakklubbensydvest@gmail.com