Referat, ordinært bestyrelsesmøde 07/01-2020
18.30-19.00 Inden mødet informerer Elisabeth om byggeforløb samt LAG-midler.
1) Valg af referent: Richard
Kontaktperson v. kommunen: Lisbeth Linding.
LAG: 2 tilbud skulle indhentes. Andersen og Andreasen blev valgt, grundet bedste pris. Glasbyg blev fravalgt. Tilsagn på 86000 blev givet af LAG - Men sagen er ikke lukket, da erhvervsstyrelsens revisorer stadig behandler sagen.
Der er IKKE givet afslag, derfor betragtes det stadig at pengene kommer. Der går 5-6 måneder fra oktober 2019 indtil afgørelsen kommer.
Byggefirmaet begynder desuden at bygge før den oplyste byggestartstid. Dette gør de da vi har fået byggetilladelsen.
Kim inddrager ikke de manglende midler i vores budget. Da vi ser dem som en "overraskelse" hvis de kommer.
DGI, Sydenergis vækstpulje og Nordea har bedt om "rimelige" dokumenter ifht. lægmands forståelse for byggeri. De har alle været nemme at arbejde med og ubeuraukratiske i deres tilgang.
Alle fakturaer skal gemmes i 5 år. Dog 10 år fra LAG.
Udvalget: Folk har at taget ansvar og der har været fint samarbejde. Der har været meget arbejde, men det har været godt! Når der har været indkaldt medlemmer til arbejdsdage, har der været stort fremmøde og humøret har været højt.
Bestyrelsesmødet
1) Valg af referent: Richard
2) Fremmødte: Linda, Richard og Kim. Mikkel ingen afbud - Linda tager kontakt til ham.
3) Referat fra sidst. Bricksite: Regning skal skal betales d. 14/02-20 - 480.- faktura sendes., intet betalingskort tilknyttet pt. Men skulle dette være nødvendigt tilknytter Richard sit private.
4) Udarbejdelse af dagsorden til Generalforsamling tirsdag d. 18/2-2020 kl. 19.00
Dagsordenen skal mindst indeholde følgende punkter. 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsens beretning og planer for næste sæson. 3. Regnskab og budget. 4. Forslag, der er modtaget af bestyrelsen senest 1 uge forinden. 5. Valg af bestyrelse. 6. Valg af suppleanter, 7. Valg af revisor, jf. § 16. 8. Fastsættelse af kontingent og evt. bådleje. 9. Eventuelt.
Dagsorden udarbejdet, pånær pkt. 7, og vil blive sendt ud til alle medlemmer når det manglende punkt er på plads.
5) Førstehjælpskursus, hvem sætter i værk? Linda ringer
6) CFR – Medlemstal skal oplyses. Hvem gør det? Richard
7) Børneattest skulle godkendes, dette er gjort.
8) Børnehold/sommerskole, Richard forklarer lidt om planerne. Der vil IKKE blive IPP2-uddannet børn mellem 8-15 på de normale introhold. Istedet vil der blive oprettet en sommerskole, som forløber over en uge i sommerferien, hvor der udstedes et kajakdiplom. På skolen tilegnes rofærdigheder og tryghed ved at ro på vandet via leg på både vand såvel som vand. Efterfølgende vil børnene blive tilbudt at starte i Kajakklubben på et børnehold. Der vil bl.a. blive annonceret i avisen.
9) Økonomi, revision med Tina? Kim tager kontakt til Tina og får revideret regnskabet. Vi har gennemgået Resultatopgørelse 2019, balance 2018 og budget 2020. Kajakkerne værdinedskrives, 31-12-19, med 7% pro anno.
Ejendom nedskrives, 31-12-19, med 5% pro anno. (Ikke det nye bådhus)
10) Forslag om tshirt kom på dagsordenen til generalforsamling.
11) Diverse. Beretninger til Generalforsamlingen skrives på næste møde. Richard laver en kopi af medlemslisten 2019 -> 2020.
12) Oplæsning af referat + oplæsning af dagsorden til generalforsamling (Næsten klar til udsend, der mangles blot at vide om Tina vil på genvalg)
13) Dato for næste bestyrelsesmøde, inden generalforsamling! D. 11/2-19 kl. 19.00.