De fleste af os er motionsroere. Vi nyder naturen mens vi får sund motion.

Fælles roning foregår fra klubben på Varde Å, hvor vi mødes tirsdag aften og / eller søndag formiddag og følges ad enten op ad åen eller ud mod Ho Bugt. En typisk tur er på 10 - 12 kilometer og varer 2 - 3 timer.

Vi tager på ture på forskellige åer andre steder, primært i det vestlige Jylland. Vi pakker kajakkerne og kører ud og sætter dem i et stykke oppe ad en å (de fleste åer er det kun tilladt at ro ned ad - med strømmen). Disse ture afvikles normalt på lørdage og vi medbringer madpakke. Turerne varierer i længde og sværhed, men vi skal jo også nyde naturen, så hele dagen er afsat.

Individuel roning foregår, når den enkelte ønsker det eller efter aftale med andre. Roning alene er tilladt, når roeren er frigivet efter gennemgang af grundkursus med videre.

Kajakklubben SYDVEST | CVR: 29563225 | Kongsgaardsvej 24, 6800 Varde - Danmark | kajakklubbensydvest@gmail.com