REFERAT GENERALFORSAMLING
KAJAKKLUBBEN SYDVEST torsdag 28/2 2019
17 deltagere
Referent: Elisabeth Nissen
1. Valg af dirigent: Ulla Hjortdal blev valgt
2. Bestyrelsens planer for 2018, bestyrelsens beretning 2018, bestyrelsens mål for
2019.
Bestyrelsens beretning 2018
Stort set sammenfald mellem planer & beretning, dog med enkelte udfald.
Af MEDLEMMER havde vi 58 ved udgangen af 2018 mod 52 i 2017.
Der blev ikke iværksat SPECIELLE AKTIVITETER i startmånederne kun for nye medlemmer.
Der var planlagt 2 nye INTROHOLD, men pga stor tilslutning blev der oprettet 3
Der blev ikke, ved medlemmers hjælp, gennemført flere FÆLLES DAGTURE.
Der blev afholdt/deltaget i ÅBNE ARRANGEMENTER: Åbent Hus, Åens Dag, Karlsgårde Dag samt klubdag med familier ved Kvie Sø.
UDDANNELSE: Der blev uddannet 3 nye instruktør1 turkajak samt 2 til IPP3
turkajak, sidstnævnte som led i uddannelse som instruktør2 turkajak.
Der blev uddannet 17 nye roere til IPP2 turkajak.
16 nye SVØMMEVESTE er søgt og bevilget fra Trygfonden.
4 klubmedlemmer (fra bestyrelsen) er uddannet i 1.HJÆLP
Af HAVKAJAKKER blev der købt 1 ny og 1 brugt samt 1 turkajak og 1 pagaj. Der blev
solgt 4 stk. Struer trækajakker for ca. 5.000 kr./stk. samt 3 havkajakker.
REFERATER fra bestyrelsesmøder er løbende blevet offentliggjort på klubbens hjemme-side.
Klubhus og bådhus har fået KODELÅSE.
FLYDEBROER (2 stk) monteret i december/financieret af diverse fonde.
Nyt BÅDHUS: Byggetilladelse er i hus, financieringen på plads. Byggeriet starter uge 11, træer fældes snarest, så grunden er ryddet inden byggeriet startes.
Beretningen for 2018 blev godkendt
Bestyrelsens mål for 2019
At have 60 MEDLEMMER
At UDDANNE 2 instruktør2 turkajak, 1 instruktør2 havkajak, 1 instruktør1 havkajak.
Samt at UDDANNE 2 hold nye roere a 6-8 deltagere i IPP2 turkajak, 1 hold nye i IPP2
havkajak.
ÅBNE ARRANGEMENTER: Åbent Hus søndag 31/3 samme dag som standerhejs og
officiel indvielse af vore nye flydebroer. Deltagelse i Åens Dag/Middelalderfestival i august.
Deltagelse i Karlsgårde Dag, lidt afhængig af hvor mange andre klubber der deltager.
TEKNIK & REDNINGSØVELSER i Nr. Nebel Svømmehal 1/4.
Indføre KLUBBONUSTRØJER til roere, der har roet over 500 eller 1000 km. på een sæson.
Igangsætning og færdiggørelse af nyt BÅDHUS.
Bestyrelsens mål for 2019 blev godkendt
3. Regnskab 2018 og budgetforslag 2019
Norman Gyldenberg redegjorde for REGNSKAB og konkluderede, at klubben har en sund økonomi med et overskud på kr. 40.000.
Kommentar fra Bo Andreasen, som ønsker indkaldelse til extraordinær generalforsamling når større tiltag, f.ex. nye flydebroer, skal besluttes. Broerne har dog ikke belastet klubbens økonomi; alle udgifter er sponsoreret via fonde.
Regnskab for 2018 blev godkendt
BUDGET FOR 2019. Norman Gyldenberg redegjorde for budgettet.
Der vil ikke blive indkøbt nyt til klubben (bortset fra 5 wingpagajer) før byggeriet af nyt
bådhus er afviklet.
Budget for 2019 blev godkendt
4. Forslag om ændring af punkt 3 b i SIKKERHEDS - OG ROBESTEMMELSER
Richard F. Jacobsen. FRIGIVELSE:… Har roet sammenlagt mindst 100 km. Foreslåes ændret til: Har roet sammenlagt mindst 100 km. i een sæson.
Ændringsforslaget blev vedtaget
5. Valg af bestyrelse.
På valg er Linda Hybenfryd (genopstiller) og Norman Gyldenberg (genopstiller).
Begge blev valgt
6. Valg af suppleanter.
Peter Jacobsen blev valgt for 2 år i 2018
7. Valg af revisor
Tina Andersen blev valgt for 2 år i 2018
8. Fastsættelse af kontingent og båd - og pladsleje
Bestyrelsen foreslår beløbet uændret fra forrige år
Forslaget blev vedtaget
9. Eventuelt
a) SØNDAG 31/3. Kl. 10: Standerhejs og morgenbrød. Kl. 11: Officiel indvielse af flydebroer med indbudte gæster, alle klubmedlemmer indbydes ligeledes. Kl. 13-15 Åbent Hus med info, å-prøveture for interesserede.
b) Præsentation af FOLDEREN Ture på Varde Å designet Richard F. Jacobsen.
c) Opgørelse over antal ROEDE KM. blev omdelt. (1994-2018)
d) Materielmester/kajakmester er Kurt. Vicevært (andre reparationer) er John Bloch.
e) Ros til instruktørerne for undervisningsprogram.