Tipperne - cirka 20 kilometer

Turen starter på Gødel Kanal ved pumpestationen på Boelsvej. Kanalen er en fortsættelse af Aner Å og afvander Sønder Bork Mærsk Enge. Den slynger sig gennem det flade landskab, hvor der blandt andet er mulighed for at se den sjældne plante Vandranke, som er udryddelsestruet på verdensplan. Det er en lille uanselig plante med ovale blade og hvide blomster.

Kanalen er 5 kilometer lang og løber ud i Gødelen, der er en gammel sidegren til Nyminde Strøm, der indtil 1931 dannede udløb fra Ringkøbing fjord. I 1931 blev slusen ved Hvide Sande åbnet.

Turen fortsætter ned til Nymindegab og derefter nordpå langs Tipperne gennem rørskoven indtil vi ror ind ad åen og afslutter ved Tippervej med de små hytter.

Kajakklubben SYDVEST | CVR: 29563225 | Kongsgaardsvej 24, 6800 Varde - Danmark | kajakklubbensydvest@gmail.com